De altfel, declarația CEO-ului și fondatorului Tesla Motors legată de aceste funcții de deplasare autonomă a vehiculelor sale a fost chiar mai hotărâtă decât o redă titlul acestui scurt material. S-a întâmplat în cadrul discursului pe care l-a avut cu ocazia prezentării rezultatelor financiare ale companiei pentru al patrulea trimestru al anului trecut.
Musk a declarat că în cursul acestui an (2022), deplasarea autonomă Full Self-Driving de pe vehiculele Tesla ar trebui să devină mai sigură decât cea efectuată exclusiv de factorul uman. A spus chiar că va fi de-a dreptul șocat dacă acest lucru nu se va întâmpla în acest an. Bine, e destul de ușor să dramatizezi imediat în limba engleză.
Au sărit imediat și mulți cârcotași să reacționeze și să afirme că au mai auzit discursuri similare din partea lui Musk și în anii anteriori. Însă este greu să negi progresele făcute în zona de Full Self-Driving de către compania americană.
De altfel, programul FSD (Full Self-Driving) Beta este folosit în prezent de aproximativ 60.000 de șoferi în Statele Unite.
Același Elon Musk a declarat că din acest punct de vedere, Tesla Motors este cu cinci ani în fața oricărui alt producător auto. Și s-a declarat dispus ca, la un moment dat, tehnologiile companiei sale să fie licențiate și către alte companii producăatoare auto.
Entuziasmul generat de aceste declarații ar trebui temperat totuși puțin. În primul rând datorită stilului mai exploziv în declarații al lui Musk. Dar și datorită faptului că impunerea unor vehicule autonome nu depinde exclusiv de producătorii auto, oricare ar fi aceștia.